poniedziałek, 16 lipca 2012

Skorupki jaj, źródło wapnia, magnezu, mikroelementów. Skorupki z jajek, wapń, magnez, mikroelementy, żelazo, cynk, miedź, witaminy, skorupka, skorupki.



Kiedyś wpadł mi w ręce artykuł, w którym pisali o skorupkach jaj. Zdziwiło mnie to bardzo… Jak w ogóle można jeść skorupki, przecież to odpady, które lądują w koszu na śmieci!!!!  Poszperałam w internecie, przeczytałam kilka artykułów i co się okazało, że skorupki, to nie ŚMIEĆ  a źródło WAPNIA, który przyswajany jest przez organizm człowieka aż w 90%. Mają podobny skład jak zęby i układ kostny człowieka, dlatego też są bardzo pomocne w profilaktyce leczenia osteoporozy. Poza węglanem wapnia skorupka jest źródłem cennych mikroelementów między innymi: miedź, fluor, żelazo, mangan, siarka, krzem, cynk, selen, bor, chrom, fosfor, glin, kadm, rtęć, ołów, stront, wanad, amoniak.


W skorupce najwięcej znajduje się wapnia stanowi on ok. 40% suchej masy, następnie jest magnez ok. 0,45%, azot 0,4%, fosfor ok. 0,1%. Reszta pierwiastków występuje w ilościach śladowych, również nasz organizm potrzebuje ich w takich ilościach. 
Skorupka jaj jest idealnym suplementem diety… Nie potrzebujemy zaopatrywać się w dodatkowe tabletki, które niszą strukturę żołądka. Wystarczy wprowadzić do naszej codziennej, zdrowej diety pół grama zmielonych skorupek i nasz organizm dostanie wszystko to co jest mu potrzebne do niezbędnego funkcjonowania.

Przepis:
Skorupki jaj zamoczcie we wrzątku na ok. 5 minut, następnie pozostawcie  do wyschnięcia, jak skorupki będą suche zmielicie je w młynku do kawy. Spożywajcie je codziennie ok. pół łyżeczki. Możecie zmieszać skorupki z jogurtem, twarożkiem, posypać nimi kanapkę ale ja wole je jeść  z łyżeczki i od razu popić wodą.

Skorupka to nie śmieć!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz