czwartek, 14 czerwca 2012

Spacer.... na dobry początek dnia



Moją przygodę ze spacerem zaczęłam ponad rok temu , straciłam w tym czasie prace i nie wiedziałam za bardzo co zrobić ze sobą. Miałam dużo czasu więc zaczęłam wychodzić z domu na długie spacer na których mogłam swobodnie pomyśleć i zastanowić się co dalej robić. O dziwo po kilkunastu takich wypadach przygnębienie zaczęło mi mijać, odzyskiwałam powoli pozytywne myślenie, wpadło kilka dobrych pomysłów do głowy. Od tego czasu praktykuje swoją przygodę ze spacerem…
A tak oto wygląda mój poranek. Wstaję bardzo wcześnie, by móc wykorzystać cały dzień, bo tyle rzeczy jest do zrobienia, a jeszcze musze znaleźć czas dla siebie. Codziennie rano wstaje ok. 5.00, czasami zdarza mi się pospać troszeczkę dłużej i wstaje przed 6.00.  wypijam filiżankę kawki i wyruszam na 40 minutowy spacer. Niesamowicie to na mnie działa. Jestem sama ze swoimi myślami, układam scenariusz dnia, to jest moja chwila relaksu… Zawsze na spacerze staram się myśleć o pozytywnych rzeczach dzięki temu mój dzień jest pełen uśmiechu.. Czasami zdarza mi się mieć gorszy poranek nie chce mi się wyjść z domu, mam chandrę, bo pogoda jest brzydka i pada deszcz, szukam 10000000 wymówek by nie iść na mój codzienny , poranny rytuał, w takich chwilach zawsze sobie myślę jak się wspaniale czuję gdy wracam ze spaceru i wiece co – pomaga, szybko ubieram buty i wyruszam w drogę… Po powrocie czuję się leciutko, rześko, nastrój mi dopisuje i życie znowu jest piękne.


Przedstawię Wam kilka pozytywnych aspektów, które można osiągnąć dzięki spacerowi:
1.Może go stosować każdy, osoby młode, starsze, dzieci, spacer jest nawet wskazany dla osób     które mają problemy zdrowotne.
2.Podczas spaceru spada poziom stresu i uwalniają się endorfiny- hormony szczęścia.
3.Poprawisz swoją kondycję fizyczną, osoby otyłe pozbędą się zbędnych kilogramów.
4.Zmniejsza się Twoja szansa na zachorowanie na cukrzycę i dolegliwości związane z  układem krążenia.

Mogłabym jeszcze długo wypisywać pozytywne skutki spaceru, ale wydaje mi się, że tyle na razie wystarczy.

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie zdrowia, sportu, diety itd. piszcie na mój email odrobinazdrowia@gmail.com. Postaram się odpowiedzieć jak najszybciej. Odpowiedzi będę umieszczała  blogu. Zapraszam.



1 komentarz: